Türkiye'de toplu mail gönderimi yaparken nelere dikkat etmeliyiz? Günümüz dünyasında İnternet kullanımının son derece yaygın olması e-posta kullanımınında artmasına neden olmuştur. Dolayısıylada toplu mail gönderimi, firmalar tarafından sıkça kullanılan reklam ve pazarlama teknikleri arasında büyük önem kazanmıştır. Peki toplu mail gönderimlerinin faydalı olabilmesi için nelere dikkat etmeliyiz?
Toplu Mail (E-Posta) Tasarımı Nasıl Olmalı?
Toplu mail gönderiminde istediğiniz verimi alabilmeniz için belli başlı kriterlere netlikle dikkat edilmesi gerekir. Bunların başında ise mail tasarımı gelir. Toplu mail atarken normal maillere oranla daha fazla görsel muhteva kullanılması önerilir. Bu şekilde mail daha okunabilir bir hal alacaktır. Resimleri seçerken de kullanıcıya hitap edilmesi gerekmektedir. Yaş grubu, cinsiyet, hem de kişiye özel tercihler göz önünde bulundurmalıdır.
Toplu maillerde belki de en ehemmiyetli özelliklerden biri mail tasarımının responsive başka bir deyişle bütün aletlere uyumlu bir tasarım olmasıdır. Maillerin çoğunun mobil aletlerden izlediği bir dönemde mobil aletten okunma zorluğu teşkil eden bir maile kimse zaman harcamayacak ve mail emeline erişemeyecektir. Bu yüzden uzmanlar tarafından mobil alet uyumlu bir mail tasarımı seçenek edilmelidir.
Toplu mail tasarımında renk uyumuna dikkat etmek, okunması kolay ve sade yazı tipleri seçenek etmek, mailin tasarımını çok sık değiştirmemek de ehemmiyetli koşullar arasında sayılabilir. İşinin ehli kimseler tarafından hazırlanan tasarımlarda renk ve tasarım tercihleri müessesesi yansıtır ve görüldüğünde müessesesi hatırladacak şekilde tertip edir. Bu şirketler hesabına kayda değer kazançlar sağlayacaktır.
Toplu Mail(e-posta) İçeriği ve Başlığı Nasıl Olmalı?
Toplu mail başlıkları kullanıcıyla ilk etkilişime geçilen alandır ve büyük ehemmiyete sahiptir. Kısa ve net olmalıdır. İçinde spam klasörüne düşmenize kapı aralayabilecek; parasız, yüzde yüz ve benzeri kelimeler kullanılmamalıdır. Merak uyandırıcı ve alaka çekici olmalıdır. Sual tümceleri veya kullanıcıyı eyleme teşvik eder nitelikte tümceler kullanılabilir. İçinde sayı kullanılan başlıklar mailin açılma oranını arttırmaktadır. Toplu mail servisleri tarafından hesaplamalar yapılarak hangi çeşit başlıkların kullanıcıyı cezbettiği belirlenir ve şirket hedefleri doğrultusunda en uygun başlık seçimi gerçekleştirilir.
Toplu mail muhtevası hazırlarken evvela hedef kitle belirlenmelidir. Hedef kitlenin tercihlerine, istek ve ihtiyaçlarına yönelik muhteva ve başlıklar mailin okunmasını sağlayacaktır. Bu arada mailler özelleştirilmelidir. Maillerde kişiye isimiyle hitap edilmesi bunun en kolay örneği olabilir. Kişilerin evvelki alışveriş tecrübeleri üzerinden yola çıkarak gönderilen maillerle muvaffakiyet oranı bir hayli arttırılabilir. Toplu mail servisleri kişiye özel mail hazırlamak ile ilgili son derece titiz davranıyorlar, zira bu mailler kişilerde marka sadakatini arttırıyor ve kişinin markayla olan bağlarını güçlendiriyor.
Toplu Mail(e-posta) Gönderirken Nelerden Kaçınmalı?
Toplu maillerin başarısız olmasındaki en büyük etken şüphesiz ki mailin spam mail (istenmeyen e-posta) olarak nitelendirilmesidir. Mailin spam olarak değerlendirilmemesi için öncelikle mail adresleri toplanmamalıdır. Kişilerin rızası olmadan gönderilen bu destursuz mailler şirkete başarıdan çok zarar getirebilir.
Toplu maillerde kullanılan bir takım kelimeler e-posta filtresi denilen mailleri kategorilere ayırmaya yarayan uygulamalarca spam mail olarak idrak edir. Spam maillerde çoğunlukla kullanılan ‘parasız, yüzde yüz, garantili, taahhüt yok’ gibi kelimeler spam filtresine takılmanıza yol açabilir. Bunun yanında dil bilgisi hataları, tümü büyük harflerle yazılan başlıklar, çok fazla kullanılan ünlem işaretleri de spam klasörüne gitmenize yol açar.
Toplu mail gönderirken kullanıcıları bunaltmamaya, çok sık mail gönderip spam olarak idrak etmeye önem verilmelidir. E-posta filtreleri sizi spam olarak idrak etmeseler dahi bir müddet sonra kullanıcı sayıca fazla maillerden rahatsızlık duyup maillerinizi spam olarak işaretleyebilir veya mail aboneliğinden çıkmak isteyebilir. Yapılan araştırmalar çok sık mail göndermek kadar çok seyrek mail göndermenin de kullanıcıları negatif etkilediğini gösteriyor. Çok seyrek mail göndermek kullanıcının müessesesi unutmasına veya mail adresinin firmada bulunmasının kendisine bir fayda sağlamayacağını düşünmesine kapı aralayabiliyor.
E-Mail Raporlama Neden Önemli?
Rekabet ortamında edinilen bilginin miktarı ve kalitesi bir müessesesi çok ileri sıralamalara taşıyabilecek bir etkendir. Bilgi işlenerek ve algoritmalarla desteklenerek başarının anahtarı olan taktiklere dönüştürülebilir. Toplu mail gönderimi sırasında, bu bilgiler toplu mail servislerinin sizin için hazırladığı raporlama hizmetleri yoluyla edinilmektedir.
Raporlama hizmeti; mailin açılma oranları, değişik bir başlık kullanıldığında bu orandaki değişmeler, mail içindeki bağlantıların tıklanma oranı yani emailin okunma oranları, içerik farklıklarında bu oranlardaki değişimler, emailde bulunan bağlantı tıklandıktan sonra işlem gerçekleştirme oranları, kullanıcı geri bildirimleri gibi bilgiler içerir. Bunun yanında, hangi kullanıcı ne tür maillere ne gibi reaksiyonlar veriyor, müşterilere hangi yollarla daha iyi erişilebilir, kullanıcı mail yoluyla pazarlamanın hangi mertebesinde kaybediliyor, mail hiç açılmıyor mu yoksa içerik mi cazip gelmiyor gibi bir hayli meselenin cevabı raporlama sayesinde bulunabilir