Bu önemli avantajı kullanmak isteyen firma ya da markalarda sosyal mecralar da boy göstermeye başladılar. bu önemli oluşumu fark eden bir çok innovatif girişimciler ya da creative ajansları kendilerini bu oluşumun içine koyarak yeni bir iş kolu olan "Sosyal Medya Ajansı" hizmetini yarattılar.
Günümüzde Sosyal Medya Uzmanlığı büyük ivme kazanarak resmi "meslek" kolu olmayı başardı.
Konu ile ilgili düzenlenen eğitimler ve destekler ile Sosyal Medya Uzmanları, Sosyal Medya Ajanslarında kendilerini gösterme imkanı bulmaya başladılar. Gelişen ve sektörün tüm yeniliklerini takip eden Sosyal Medya Ajansları da müşterilerine profesyonel hizmetler götürmeye başladılar.
Peki Sosyal Medya Ajansları ne iş yapar?
* Sosyal Medya Ajansları kurum/markanızın dijital mecra da konumlanmasını sağlar.
* Sosyal Medya Ajansları kurum/markanıza özel stratejiler belirleyerek satış artırıcı kampanyalar düzenler ve yönetir.
* Doğru analiz ve ölçümleme ile kurum/markanıza özel raporlar hazırlar.
* Kurum/markanıza özel konuşma dili geliştirerek müşterileriniz ile doğru iletişim kurmanızı sağlar.
* Facebook, Twitter, Pinterest, Linkedin, Blog v.b. bütün sosyal medya araçlarını kurum/markanız için kullanır.
* İnternet üzerindeki reklam politikalarınızı belirleyerek, dijital pazarlamada kurum/markanıza özel planlar hazırlar.
* Krizleri yönetir, kurum/markanızın online itibarını kontrol altında tutarlar.
Doğru Sosyal Medya Ajansı ile çalışan kurum/markalar, Dijital dünyada ön plana çıkarak rakiplerinin bir adım önünde yer almaktadır. Kurum ve markaların dışında sanat camiasından bir çok insanda Sosyal Medya Ajanslarından profesyonel hizmet almaya başlamıştır .Bu yeni medyanın yükselişi gelecek yıllarında sektörünü yaratmıştır.
Ülkemizde farklı ölçeklerde bir çok Sosyal Medya ve Dijital Ajans bulunmaktadır. Bu ajansların listesini uzmanlık alanları ile birlikte yakın zaman sonra sitemizden açıklayacağız.
İşiniz için bir sosyal medya ajansına ihtiyacınız var mı? İşinizi büyütmeye yardımcı olacağını düşünüyor musunuz?
Yanıtımız: Evet. Bugünlerde her işin en ehemmiyetli gerekliliklerinden biri de bir sosyal varlığının olması… Ve sosyal medya ajansları bu varlığı sizin için yaratırlar.
Sosyal medya, onu akilane kullananlar için markaları ve şirketleri güçlendiriyor.
Sosyal medya varlığı, bir markanın Facebook, Twitter, LinkedIn ve benzeri sosyal medya platformlarında aktif olmasını sağlıyor.
Peki sosyal medya ajansı ile çalışmanın işletmeniz için ne tür yararları var?
İş Pazarlaması
İş pazarlaması, sosyal medya ajansı ile çalışmanın sağladığı en ehemmiyetli yararlardan biridir. Ajanslar, tesirli taktikler oluşturarak, bir şirketin ürün ve hizmetlerini tanıtır. Pazarlama, sosyal medya ajansının ana işlevidir. Bu şirketler, olası olan en fazla kişinin dikkatini çekmek için çalışırken, tüm sosyal ağ sitelerinde markanın varlığını yönetirler.
Marka Bilinirliği Yaratmak
Sosyal medya ajansları, markaları sosyal medya platformlarında geniş çaplı tanınan ve ‘influencer’lar tarafından ile ilgili konuşulan bir marka haline getirmek için çalışırlar. Herkes sosyal medya trendleri ve değişen tekniklerin farkında değildir. Bundan dolayı, sosyal medya ajansı ile çalışmak, markayı bir üst düzeye çıkartmak için ehemmiyetlidir. Sosyal medya uzmanları, nereden başlanması gerektiğini, hangi platformların ve ne tür muhtevaların kullanılacağını bilirler.
Müşteri Çekmek
İşinizin ne kadar büyük veya küçük olduğunun bir ehemmiyeti yok, sosyal medya ajansı markanıza konsantre olup, onu daha fazla ulaşabilir hale getirecektir. Bunun için bir ajans, sosyal medya faaliyetlerini yürütmek, muhteva yaratmak, paylaşım yapmak, beğenmek ve tweet atmak için sosyal medya yöneticisi ile iletişime geçecektir. Burada vurgulanmak istenen, ziyaretçilerin dikkatini çekmek ve onları alıcı ve kalıcı müşteri haline dönüştürmek… Bu hizmet, bir web işi için trafik yaratmayı ve marka bilinirliğini arttırmak için yardımcı olacaktır. Bütün bunlar, tabii ki daha fazla müşteri olmasını sağlayacaktır.
Marka Değerlerini Yansıtmak
Sosyal medya ajansları, markanız konusunda değerleri yansıtmak ve sürdürmek ile ilgili kabiliyetlidirler. Bu, bir şirketin, ürünün veya hizmetin duygusal, pratik ve diğer yararlarını tanıtmayı kapsar. Sosyal medya yöneticileri, marka değerlerinden ödün vermeden markanızın pozitif görüntüsünü tanıtmak için eğitimlidirler. Bu ajanslar, ayrı olarak, sosyal medya kullanıcılarına bu değerleri onları için en uygun şekilde keşfetmelerinde yardımcı olma ile ilgili da niteliklidirler.
Marka Tantımı
Marka tanıtımı, rastgele sosyal medya ajansının asal işidir. Bir ajans ile çalışmak, markanızı yalnızca Facebook, Twitter, Google+ iyi bilinen ağlarda değil tüm kanallar üzerindeki tanıtımı için en tesirli yol olabilir. Pinterest, Flickr, Instagram ve Stumble Upon gibi başka kanallar da bulunuyor.
Rekabet İdaresi
Sosyal medya ajansları rekabetçi ortamları yönetmek için becerilidirler. Bir ajans ile çalışmak sadece markanızı, ürününüzü veya hizmetinizi tanıtmakta değil, eşit veya benzer tanınmışlığı bulunan diğer markaların önüne konumlandırmakta yardımcı olacaktır.
Kısa Müddette Hedefe Erişmek
Sosyal medya ajanslarının son hedefi, işletmelerin kendi markalarını sosyal medya kanallarında kısa bir müddette tesirli bir şekilde tanıtmaktır. Pazarlama sürecinin vakit alıcı lakin ihtiyaç duyulan bölümü için dışarıdan destek alarak işletmenize kaliteli mal ve hizmet sağlamak gibi en iyi yaptığı şeylere odaklanmanıza müsaade eder ve böylelikle işletmenize zaman ve para kazandırır.
Sosyal medya üzerinde markalaşma emeliyle bir ajansla çalışmak çoklukla avantajlı olur. İşletmeler, sosyal medya pazarlama işlerini profesyonellere bırakarak, içlerinde neyin en ehemmiyetli olduğuna odaklanabilirler.