RankBrain, Google'ın eski senelerde proje olarak tasarlamış ve tecrübe etmiş olduğu 2015 senenindeyse son karar alarak evrensel şekilde arama neticelerine yardımcı olması için yayınladığı yapay zeka mimarisine dayalı bir algoritmadır. Google'ın arama neticelerinde siteleri neye göre sıraladığına konusunda bir takım teorik bilgiler bulunuyor olsa bile tam olarak hangi kriterlerin göz önüne alınarak gerçekleştirildiği bilinmiyor. RankBrain ile birlikteyse artık bu kriterleri kestirmek daha da güç bir hal alacak.
Google RankBrain Algoritması
Google'ın alana getirdiği arama neticelerini etkileyecek yeni algoritması olan RankBrain tamamiyle yapay-zeka ve öğrenme mimarisiyle beraber çalışacak. RankBrain, insanların yapmış oldukları aramaları belli matematiksel işlemlerden ve manaya semantiklerinden geçirerek insanların bu aramayı nasıl ve neden yaptığını belirlemeye çalışacak. Hemen peşinden ele geçirmiş olduğu verilere dayanarak en bariz ve faydalı olarak kabul edeceği kaynakları gelecekteki arama neticelerinde daha üst sıralara yerleştirecek. Böylelikle kullanıcılar yapmış oldukları aramaların neticeninde en faydalı ve yararlı olan neticelerle karşı karşıya kalacak.
RankBrain Yapay Zekası
RankBrain, Google'ın ilk kez kullandığı bir teknoloji değil, vakitlerde da Google'ın bu projesinin ismi değişik şekillerde duyulmuştu ve testleri gerçekleştirilmişti. Şimdiyse bu yeni öğrenmeye dayalı yapay zeka arama neticelerinde insanlara yardımcı olacak. RankBrain sıklıkla ismini duyduğumuz Penguin veya Panda benzeri bir algoritma aktüellemesi değildir. Veyahut RankBraing kendi başına bir yeni algoritma değildir. RankBrain yapay zekası arama motorundan daha tesirli neticelerin ele geçirilebilmesi için hayata geçirilmiş yeni bir modül/araç olarak tanımlanmalıdır.