Dijital pazarlamanın en etkin taktiklerinden biri olan Google Adwords yakında Google Ads oluyor. Peki Google Ads nedir? Nasıl kullanılır? Adworods’ten değişik yanları olacak mı? Bu yazımızda bu konuyu inceleyeceğiz.
Google Adwords Google’ın sunmuş olduğu bir reklamcılık platformudur. Uzun vakittir bu konuyla alakalı eğitimler sunuyoruz. Bilinen dijital dönüşüm ve dijital dünyanın dinamik yapısı yeniliklerinde beraberinde getiriyor. Google son zamanlarda bir çok aracında oldukça yenilikçi bir sürecin içinde. Bu kapsamda Google AdWords 24 Temmuz 2018’de bakımından yeni isimi olan Google Ads ismiyle karşımıza çıkıyor. Yeni Google Ads markası aslında algı olarak adwords kelimesinin üzerine çıkmayı amaçlıyor. Zira adwords markasının içinde geçen words(kelimeler) kelime reklamcılığı algısını oluşturuyor. Oysa ki Google Adwords, kelime reklamlarının ötesinde dijital reklamların bir çok bacağını oluşturuyor. Bünyesinde arama ağı reklamlar, görüntülü reklam ağı, mobil, gmail, app ve video ağı dahil olmak üzere kullanılabilir bir çok kampanya türlerini barındırıyor.
Mantık olarak bilenen klasik metotlarla çalışan Google Ads yeni oturumla beraber daha kullanışlı hale geliyor.
Ne değişiklikler var?
Google Ads yeni oturumda iletişimi daha kuvvetli yardım merkezi, ürünlerin arayüzü, fatura özellikler ve ç diğer alanlarda yeni isim ve logosuyla birlikte görünmeye başlayacak. Önceden hesabınıza ulaşmak için kullandığınız adwords.google.com URL’si de ads.google.com olarak değişiyor. Aynı şekilde support.google.com/adwords adresindeki yardım merkezi support.google.com/google-ads adresine taşınacak.
Google Ads oturum ve özelliklerindeki farklıklar kampanyaların performansını, muvaffakiyet metrikleri ve internet sitesinde dolaşma tecrübeleri veya raporlama özelliklerini rastgele bir şekilde etkilemeyecek.