İnternet Reklamcılığı birçok konu ile bağlantılı olarak ilişkilendirilebilecek gelişmiş reklamcılık türlerinden biridir. İnternet reklamcılığı; gazete, televizyon, radyo gibi mecralarla yayınlanan reklam kampanyalarıyla karşılaştırıldığında hem ölçülendirilebilir olmasıyla hem de düşük maliyetle daha fazla kitlelere ulaşabilmesiyle ön plana çıkmaktadır. İnternetin son yıllarda aldığı hal ile dünya üzerindeki herhangi bir bilgiye en kısa sürede ulaşılabilmesini sağlayan bir kitle iletişim aracı olduğu düşünürsek, İnternet Reklamcılığı etkin ve doğru yollar seçilerek planlı çalışmalarla yürütüldüğünde hedef kitlenize ürün ve hizmetlerinizi en kolay şekilde tanıtmanızı sağlayabilecek bir reklamcılık türüdür.
Bugün İnternet Reklamcılığı; bir çok firmanın gerek satışlarını arttırma, gerekse kurumsal kimlik ve imajını göstermek amacıyla kullandığı bir vizyon, pazardır. İnternet Reklamcılığı, bir firmanın Pazarlama stratejilerine uyarlanarak yapılan stratejik reklam çalışmalarıdır.
Türkiye'de internet reklamcılığı son zamanlarda daha çok sosyal medya üzerine yoğunlaştı. Facebook, Twitter, Instagram en çok kullanılan sosyal medya mecraları olarak ilk sırayı almaktadır.
İnternet Reklamcılığı Hedefleri:
- Firmanın kendisini, ürünlerini ve servislerini tanıtmak.
- Firmanın mevcut ve potansiyel müşterileri ile iletişimini sağlamak.
- Firmanın servislere olan ilgi, özendirme ve satışları arttırmak.
İnternet Reklamcılığı Türleri:
- Web Sitesi; İnternet üzerinde insanların ulaşabildiği bir site oluşturmak; yazılı, resimli hatta sesli, görüntülü olarak şirketin vermek istediği mesajları, bilgilendirmeleri, servis ve ürünleri mevcut ve potansiyel müşterilere ulaştırmanın en kolay yollarından biridir.
- Sosyal Medya Yönetimi; Günümüzde sosyal medya bir eğlence platformunda çıktı marka-firmlar için müşteri kazanma, ürün-hizmet tanıtımı için önemli bir mecra haline geldi. bu yüzden artık büyük markalar veya marka yaratmak isteyen firmalar sosyal medya yönetimi paylaşımları için profesyonel ajanları yetkilendiriyor kaliteyi şansa bırakmıyorlar.
- Arama Motoru Reklamcılığı; İnternet üzerinde bir konuda bilgi almak isteyen insanların ilk başvurduğu kaynaklar Arama Motorlarıdır, dünya üzerinde insanların günde milyarlarca sorgu ile arama işlemi gerçekleştirip aradıkları bilgiye ulaşmak istedikleri düşünüldüğünde, Arama Motorları internetin en önemli organik ziyaretçi kaynaklarından biridir.
- Email Reklamcılığı; bir ürün, hizmet, bildiri hakkında müşteri ya da hedef kitlenize email yolu ile yapılan reklamcılık türüdür, günümüzde her ne kadar Email Reklamcılığı suiistimal edilerek “Spam Mail” kavramına dönüşse de, doğru bir şekilde kullanıldığında Email Reklamcılığı, isterseniz sitenizi, isterseniz direkt olarak ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanın hızlı yollarından biridir. Düzenli olarak yapılan Bülten şeklinde Toplu Mail Gönderimleri ile hem hedef kitlenizle daha fazla etkileşim içinde olabilir hem de sizinle alakalı gelişmeleri herhangi bir zahmete girmeden ulaşmaları sağlanmaktadır.
- Banner Reklamcılığı: İnternet siteleri üzerinde belirli bir ücret karşılığında reklam yerleşimlerine ilgili görsel ya da hareketli resimlerin konularak hedef kitleye ulaşmayı hedeflemektedir. Banner Reklamcılığı; doğru hedef kitlenin analiz edildiği ve talebin olabileceği siteler üzerinde doğru yerleşimde, doğru şekilde uygulandığında direkt olarak Satışa Yönelik etki gösteren önemli bir İnternet Reklamcılığı parçasıdır.
- Facebook Reklamcılığı:
- Instagram Reklamcılığı:
- Google Adwords Reklamcılığı:
- Youtube Reklamcılığı